sâmbătă, 18 iulie 2009

The 21st Century Learning-Invățarea în secolul al XXI-lea

Căutând informații despre “skill-urile” a căror dobândire trebuie s-o asigure învățarea în secolul al XXI-lea, am găsit puține informații în limba română.
(Am scris “skill-uri”, riscând critici, pentru că, potrivit dicționarului englez, “skill” înseamnă “abilitatea de a face ceva, în mod special pentru că ai învățat și practicat”, apoi mai însemnă experiență, deprindere, îndemânare, talent, dexteritate, etc. – puteți verifica folosind și traducerea cu ajutorul Google. Folosind un singur cuvânt dintre cele de mai sus, am impresia că nu putem cuprinde toate sensurile englezescului”skill”, motiv pentru care de altfel el este, de multe ori, preluat identic în limba română.)

S-a scris mult despre diferențele dintre învățarea în societatea industrială și cea bazată pe cunoaștere, dintre rezultatele acestora. Diferite surse menționează de fapt aceleași așteptări, cu diferențe nesemificative în contextul acestui articol. Organizații, și fundații sprijină introducerea acestor competențe (skill-uri) în curriculum.

Cum au fost acestea descrise în urma parteneriatului public-privat, “The Partnership for 21st Century Skills” puteți afla de pe site-ul organizației. Desigur, folosind Google se pot găsi numeroase alte surse.

Fundația care s-a implicat în promovarea acestora în Romania este Oracle Education Foundation (OEF) care în perioada 13-16 aprilie 2009 a desfășurat primul Project Learning Institute” în Europa, la Colegiul Național “Mihai Viteazul” din București.

În viziunea OEF , “The21st Century Skills” – Competențele (skill-urile) necesare în secolul al XXI-lea sunt:

  • Critical Thinking - Gândirea critică
  • Creativity - Creativitatea
  • Teamwork - Munca în echipă
  • Cross-Cultural Understanding - Înțelegerea interculturală – recunoașterea și reacția corectă în diferite situații în care înțelegerea greșită este posibilă datorită diferențelor dintre diferitele culturi
  • Communication - Comunicarea
  • Technology - Tehnologia - capacitatea de a folosi noile tehnologii pentru crearea, stocarea, analiza și transmiterea informației
  • Self-Direction - Auto-direcționarea (auto-conducerea, inițiativa și abilitatea de a se organiza singur, de a se autocontrola , sau, în traducere liberă – “ a-și ține singur cârma” )


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu