vineri, 8 ianuarie 2010

Științele în școală

România s-a clasat pe locul 47 din 57 de țări participante la testarea internațională PISA din 2006, domeniul principal vizat fiind "Științe și tehnologii". Noile legi ale educației, pentru care guvernul și-a asumat răspunderea, prevedea o restructurare a curriculum-ului național, cu reducerea numărului de ore de științe în învățământul preuniversitar. Declarate neconstituționale, noile legi ale educației vor intra în dezbatere publică și poate vom restructura conținuturile, fără a afecta pregătirea elevilor în domeniul științelor și tehnologiilor. Nu ar trebui să uităm că discrepanța dintre cererea de oameni de știință și de profesori de științe și numărul celor pregătiți, în Europa sau SUA, să ocupe aceste posturi este mare.

La aceeași testare, americanii de 15 ani, s-au situat pe locul 21 din 30 la abilitățile legate de științe și pe locul 25 din 30 la abilități matematice.
Reacția autorităților americane a fost, însă, alta. Președintele Obama a lansat proiectul "Educate to Innovate", menit să ducă la pregătirea a 10000 de profesori de științe până în 2015 și la creșterea performanțelor tinerilor americani în domenile matematicii și științelor. Ca părți ale acestui proiect au fost stabilite parteneriate public-privat. Time-Warner, Discovery şi Sesame Street sunt chemate să creeze jocuri pentru a-i ajuta pe elevi să realizeze investigații științifice, să ofere sprijin profesorilor, să dezvăluie tinerilor misterele științei și să-i îndemne să devină noua generație de cercetători și inventatori.



Primii pași ale acestei campanii pentru excelență în STEM - științe, tehnologie, inginerie, matematică - au fost deja stabiliți, pentru că : "Nu vă îndoiţi: este vorba despre viitorul nostru. Ţările care educă mai bine decât noi ne vor întrece" - a afirmat președintele Obama, care nu a uitat să-i felicite și să-i premieze pe profesorii ai căror elevi au obținut rezultate remarcabile în matematică și științe.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu